torsdag 10. januar 2013

Restegarn

Jeg har startet det nye året med litt garnslanking. Ingenting føles bedre enn å bruke garn fra skuffer og skap. Oppskriften er fra Nøstebarn, 1961 Hansemanns Hentesett. Et enkelt og fint sett med ribbestrikka jakke, bukse og lua. Jeg har foreløpig kun strikket buksa.


Garnrestene er også fra nøstebarngarn, eller Askeladens garn som det jo egentlig heter, og kommer fra ulike strikkeprosjkter opp igjennom årene. Jeg gikk tom for turkis da jeg var halvveis i ben nr.2, noe som gjør at bena ikke er like. Men restegarnprosjekt er restegarnprosjekt, så da får det bare være:)

Buksa har jeg strikket i str. 0-6mnd. Og den passer nok litt utpå våren en gang.

Strikkemessig er jeg veldig fornøyd med at en liten baby kan kombineres med litt strikking. Han sover jo mye, og noe må jo mor gjøre mens gullet sover...:) Jeg liker den nye tilværelsen!

Ønsker alle en fin slutt på uka!
SiljeVanilje


6 kommentarer:

  1. Den ble kjempesøt!! :):) fin modell!!

    SvarSlett
  2. Så flink du har vært til å bruke restegarn. Buksa ble kjempefin, og det er da bare sjarmerende at den ikke er 100 % symertrisk. Gratulerer med knøttet, forretsen (tror jeg har glemt å si deg det).

    SvarSlett
  3. Kjempe søt liten bukse til en søt liten kar :)

    SvarSlett
  4. Så kjekt at du har litt strikketid :) denne buksa blir nok fin for lillegutt! Den passer kanskje litt tidligere, ribbestrikk er jo veldig kjekt selv når det er for stort, siden det trekker seg så fint sammen og sitter godt på :) enig med deg - restegarnstrikk er restegarnstrikk! kjempefin var den :)

    SvarSlett
  5. Kjempeflott restegarnsprosjekt. Buksa så helt herlig ut :)

    Kan du linke til Pinnekrokens utfordring i blogginnlegget? (et lite "krav" vi har for å kunne delta i utfordringene våre ;) ).

    http://pinnekroken.blogspot.no/2013/01/januar-og-restegarn.html

    Vennlig hilsen Eirin
    - Pinnekroken -

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tok deg med, jeg ;)
      Det var noen flere som ikke hadde fått med seg at de måtte linke til utfordringen i blogginnlegget, og jeg rakk ikke purre på dem før fristen gikk ut - så likhet for alle ;)

      :-) Eirin
      - Pinnekroken -

      Slett